Annons

söndag 9 augusti 2009

Mullig?

Vad är mulligt egentligen? Var går gränsen från att vara smal till mullig och från mullig till tjock? Jag anser att de flesta "mulliga modeller" Man ser i tv eller i tidningar inte är mulliga, de är "normala" De är varken för smala eller för tjocka. Blir ganska upprörd att de kallas för mulliga när de faktiskt inte är det. Denna tjej vann Top Modell i USA och var den första mulliga modell som vunnit.




Men hon är inte mullig, hon är precis så lagom som man ska vara. Nu är det ju dock inte jag som stätter idealen fast jag önskar det ;-) Synen på idealet är totalt snevridet, helt uppåt väggarna.


Denna modell är under all kritik, jag vet inte. Bra är det inte och inte vackert heller. Vad tycker du är vackrast?


3 kommentarer:

Morgana sa...

Men hugaligen!!!
Vem går hon visning för?!
Och vem vill ha henne att visa kläder på?!
Helt ofattbart... blir alldeles chockad. Hon borde ju ligga inne med dropp eller nåt... att hon orkar stå på benen. Sorgligt.

Och nej, alla smala modeller har inte ätstörningar.
MEN det där är ju inte ens smalt... det där är svält.

Fattar inte att vissa modeskapare inte kan inse sitt ansvar, genom att INTE låta sådana modeller gå deras visningar.
Skrämmande!

Pale Queen sa...

Ja, visst är det hemskt, usch. De ska inte få gå där och visa upp kläder. De har ett ansvar och de sätter en hel massa av de ideal som finns idag och att detta skulle vara nåt att sträva efter är ja, fruktansvärt.

Morgana sa...

Alltså.
Jag går tillbaks till ditt inlägg om och om igen och tittar på bilden och KAN INTE FATTA att hon verkligen går en visning och ser ut så där?!
Helt obegripligt!!!
Vet inte vad jag skall säga egentligen.
Vill bara ruska om alla styrande inom modebranschen och fråga vilka ögon de har egentligen.

Jaja.
Nu skall jag försöka att inte scrolla neråt något mer.
Blir bara så ofantligt upprörd.

TACK för ett tänkvärt inlägg, vännen!