Annons

lördag 8 augusti 2009

Resan närmar sig


Om precis en vecka så har vi nog kanske precis landat i Wien. Jag och mamsen ska på en 11 dagars kryssning på donau. Vi kommer besöka 6 länder och 5 huvudstäder. Vi börjar i Wien-Österrike där vi bla kommer besöka detta lustiga hus.

Hundertwasserhaus

Sen blir det Bratislava-Slovaken, Budapest-Ungern, Belgrad-Serbien, Rumänien och sen avslutas resan i Sofia-Bulgarien.

Vi kommer att ha massor med utflykter och få se massa kända byggnader och platser. Har kollat vädret för de olika länderna idag och ja, det blir varmt...ändå upp till 33 grader har jag skådat. Vet inte vad jag tycker om det när man ska gå i stora städer och inte får bada. Ska ta med min bikini i allafall, för man vet aldrig...;-) Det är underbart att sitta på däck på båten när den sakta glider fram och man ser alla landskap man passerar. Det var likadant när vi åkte på kryssning på Rhen. Inte lika varmt då dock. Det är i allafall ren njutning att kunna sitta där och bara se allt som vi passerar och att det dessutom är varmt är ju inte så dumt faktiskt. En dag är bara tillägnad båten då vi bara kryssar och inte stannar för några besök. Är det soligt så är det bara att sola då. Måste köpa solfaktor förresten. Ska bli en riktigt spännande resa, få se sånt som jag aldrig skulle gjort annars.

1 kommentar:

Morgana sa...

Åh Wien är underbart!
Jag har släkt som bor där och sommaren mellan 8:an och 9:an så åkte jag och en kompis dit en vecka.
Att mamma släppte iväg mig... haha... men det var liksom annorlunda då för tjugo år sedan, med nattlivet och så.

Njuuuuuuuuuuuuuuuuuuut av resan - den verkar bli underbar!!!