Annons

fredag 7 augusti 2009

Svettigt!

Jag svettas, kl är 22:12 och det är 21 grader ute och galet varmt inne. Inte så värst vanligt med så varma kvällar här i de lappländska skogarna, speciellt inte i aug. Appropå aug så är det massor av gula löv på träden redan. Inte klokt vad hösten kommer tidigt här. Sommaren kommer sent och hösten kommer tidigt. Tur att jag är en höstmänniska. Kruxet är bara att man vet vilken ofantligt lång vinter det väntar, har inget emot vintern men jag har lite emot att den är så förbaskat lång. Nåja, skulle inte vilja vara utan årstiderna i allafall.


Inte gjort så värst mycket idag. Var och tränade men jag har så lite ork när det är varmt. Jag får också mer ont i kroppen vid värme, känns som att jag ska bli förkyld eller nåt. Svullen och det värker i kroppen som vid en influensa men det är bara min kropp som inte pallar med för mycket värme.


Gjorde indisk mat till middag, mycket mumsigt. Åkte sedan till min bror, tog en kaffe och bulle med honom och mamma och lillpojken, som för övrigt inte är så liten längre. Tog cykeln hem och höll på att svettas i hjäl. Nu sitter jag här med ett glas rött och verkligen njuter, livskvalité när den är som bäst. Jag kan verkligen njuta av ett glas rött vin, det är så gott!


Ska fortsätta njuta, hoppas du också gör det! :-)


Inga kommentarer: