Annons

lördag 19 december 2009

Din bästa julklapp ever?

Vilken är den bästa julklapp du har fått, eller den klapp som du minns mest?

Jag har en, som jag fick när jag var liten. Det var en docka, ganska stor, som en bebis. Såg ut som en bebis också. Den hade huvud, ben, armar i hårt plast, medans kroppen var mjuk. Vilket gjorde att den kändes som en liten bebis. Den hade kläder också, har för mig att det var en fin blå sparkdräkt. Jag hade sett dockan på ica (av alla ställen) och suktat och önskat...

På julafton fick jag den. Jag blev så lycklig. Det är svårt att återberätta hur otroligt glad jag blev. Det finns en bild på mig då jag sitter i en fåtölj med dockan liggandes på mitt bröst och huvudet vilandes på min axel, jag sover. Utmattad men lycklig.

Den dockan var sedan min följeslagare. Jag lekte alltid med henne, hon fick namnet Eva och fyllde år och hade namnsdag på julafton. Underbara Eva...nu ligger hon i mammas garage med en jeansklänning som jag själv hade som liten. Jag måste ta in henne i värmen igen.

2 kommentarer: