Annons

onsdag 30 december 2009

Svinkallt!

I går var det 30,1 kalla grader hos mamma, lika kallt idag skulle jag tro. Inne i stan är det 22 grader.

Nyårsafton i morgon. Vad ska du göra? Jag ska på en liten fest, lite tävlingar, goda drinkar och grymt sällskap. Blir riktigt skoj. Jag blir alltid lite sentimental på nyårsafton, samtidigt med nytt hopp i blicken inför det nya kommande året. Alla möjligheter finns. Året som varit har bjudit på många härliga dagar, roliga resor, möten, glädje och sorg. Det viktigaste är dock att aldrig glömma det som betyder någonting. Vad betyder mest för dig och ditt liv? För mig är det att alltid vara sann mot mig själv och andra. Att respektera sig själv och andra. Ta vara på det man har, var glad och tacksam, att inte ta någonting för givet. Att varje dag vakna upp och vara tacksam för att du finns, att de du älskar finns. Glöm aldrig det! Dagar kan vara tunga, det kan kännas som skit men i grund och botten finns alltid glädjen och solen. Det är viktigt att komma ihåg när livet går emot en. Ingenting betyder nåt om du inte har dig själv, om du inte har de som betyder mest runt omkring dig. Ta med dig den känslan i morgon när klockan slår tolv och starta det nya året med ett löfte att alltid älska dig själv, oavsett!

Gott Nytt År!!!

2 kommentarer:

Nostalgibröderna sa...

Japp..Instämmer med ditt inlägg. Nu tar vi och firar av detta årtionde med en härlig tillställning

Anonym sa...

Mycket fint skrivet och såå sant.

Önskar dig och alla nära och kära ett riktigt GOTT NYTT ÅR !!

Mor i huset