Annons

söndag 6 december 2009

Vad göra?

Vad gör man när man har en liten lägenhet och en driljon saker? Att sätta ner grejer i förrådet funkar inte för det är så fullt där så det går knappt att stänga dörren.

Jag är en sån som tycker om mycket grejer, mycket färg. Det ska synas att nån bor här. Lite smårörigt men för den skull inte stökigt och skitigt. Jag har svårt för hem som är kliniska, avskalde och alla grejer (de få som finns)är perfekt på plats. Man vågar ju knappt andas. Dessa hem är opersonliga och kalla. Jag tycker så, och jag liksom alla andra vet att smaken är som baken.

Nå, hur som helst, även om jag gillar grejer så finns det en gräns för vad jag pallar. Hur ska jag få bort grejer??? Jag har oerhört svårt att slänga grejer, jag är nostalgisk ända in i själen och är så tacksam för allt jag får och fått och har inte hjärta att slänga grejer. Igår rensade jag två stora lådor i köket. Blev i allafall en påse full som jag slängde. Får nog fortsätta rensa idag, även då det gör ont i hjärteroten.

Inga kommentarer: