Annons

söndag 13 december 2009

Rimstuga och Lucia

Har ni en mysig Lucia? Igår bakade jag lussebullar, inte de klassiska vanliga utan snäckor med en fyllning av smör, mandelmassa, kanel och russin. Hade i ett par bittermandlar i också för att förstärka mandelsmaken. Måste säga att de blev grymt goda. Riktigt saftiga och med mycket smak.



Jag har precis haft lite rimstuga här med mig själv, rimmat till lite julklappar. Då jag är rätt värdelös på att rimma så har jag tagit hjälp av nätet, sen lagt till lite egna små fina rim ;-) Nu är jag nästan klar med alla klappar, har bara 3 st kvar att köpa och de vet jag redan vad det blir så det är plättlätt.
Nu väntar jag bara på julafton och att bror och Jenny kommer den 23. Ska bli mycket trevligt.

Idag tänker jag extra mycket på en vän till mig som gick bort idag för 5 år sedan.

2 kommentarer:

niklas sa...

Likadana bullar som förra året? Dom var verkligen smarriga! :-)

Pale Queen sa...

Inte riiiktigt samma, men nästan :-)