Annons

torsdag 28 maj 2009

Brun sotning

Gjorde en brun sotning i dag, trotsade min förkylning och gjorde en sminkning.




Till underlaget använde jag Smashbox photo finish primer.
Foundation-Youngblood flytande mineral foundation+en lös mineralfoundation från everyday minerals.
Concealer-youngbloods pressade mineral concealer på ögonlocken och en lös mineral concealer från everyday minerals på blemmor, röda partier och under ögonen.
Pudrade sedan på ett ljust pressat mineral puder från Lumene.
Rouge- ett löst mineralrouge från everyday minerals (minns ej namnet på det) lite mörkare rosa är det i allafall+ ett väldigt ljust rosa mineralrouge som heter fresh air. Det är så svårt att fota så att rouget syns.
På ögonlocket ändå upp till brynet använder jag en skugga från Nivea Beauté i färgen Beach 02
Sen lägger jag på en ljust rosa mineralskugga som jag blandat ihop själv av vit+mörkrosa. Den lägger jag i ögonvrån. Sedan lägger jag på en mörkbrun matt ögonskugga från Viva la Diva som jag sen suddar och suddar över locket och upp mot den yttre vrån på ögonbrynen, även under ögat lägger jag den tillsammans med en brun kajalpenna från Lóréal. Som eyeliner använde jag en lös brun mineralskugga som är till för eyeliner och brynskugga (har den även på brynen). Även den från everyday minerals. På fransarna har jag Maybellines Lash expansion (brun).
På läpparna har jag en ljust rosa läppenna från Nivea och ett ljust rosa läppstift från IsaDora i färgen Sparkling Champagne. Över det ett babyrosa gloss från MUS i färgen Princess.

Inga kommentarer: