Annons

onsdag 20 maj 2009

Traumatisk målarfärg incident!

Mötte upp min mamma idag för en tripp på bla ÖoB, Jysk och en färgaffär. Min mor är mycket kreativ just nu och vill förnya sitt hem med massor av härliga färger. Ett av projekten är att hon ska måla en byrå i rosa. Hon köpte en jättefin rosa färg på färgaffären idag och billig var den inte. Jag packade på en del grejer på min pakethållare, bla påsen med färgen, pensel och nån slags tvätt som man tvättar byrån med först. Vi knallade upp på stan och jag ledde cykeln...och ja...pang! så åkte påsen med färgen i backen och ja...locket till färgburken for upp...påsen var trasig och den ljuvliga rosa färgen rann ut på marken. I vild panik stack jag ner händerna i påsen och försökte rädda så mycket som möjligt av färgen, men försent. All färg hade runnit ut. Påsen var full i färg och det bara rann efter backen. Penseln var dränkt, likaså flaskan med tvättgrejen. Mina händer var dränkta i färg. Det var en riktigt traumatisk upplevelse. Vi både skrattade och svor, skrattade för att det ändå var väldigt komiskt och svor för att vi hade varit så klantiga som inte bar på påsen istället, och svor för att en alldeles ny underbar och dyr färg bara rann ut på den bruna jorden. Världsliga ting sa vi och det är det ju och det är svårt att ändå inte bara le åt eländet. Den bruna jorden fick sig i allafall en underbar färgnyans :-D Allt som sker har väl en mening, vi har bara inte kommit på vad meningen med denna händelse är...kanske kommer vi på det tids nog.

Inga kommentarer: