Annons

torsdag 28 maj 2009

Så gick det...

Det gick bra hos tandläkaren i tisdags. Rotfyllning blir det givetvis. Fast, jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Tanden är lagad i höstas då jag har stora och djupa sprickor i tanden. Min tandläkare sa nu att prognosen för att tanden efter rotfyllningen ska hålla är dålig. Hon sa att den mycket troligt kommer spricka i 2 delar tillslut. Sååå...ja vad ska jag göra? Lägga ut flera tusen på en rotfyllning som mest troligt inte kommer hålla så länge. Eller dra ut den? Drar jag ut den så innebär det att jag har 2 tänder bredvid varandra utdragna, vilket innebär att jag måste lägga in minst en ny tand. Vad kostar då det? Vet inte riktigt men säkert 10-15000. Fan vilka skittänder jag har!! :-( Har en tid den 22 juni så jag måste fundera hur jag ska göra. Hur skulle du gjort?
Hur som helst var det inte lätt att få tanden bedövad, 4 sprutor blev det och ändå kändes det. den sista sprutan hamnade rakt ner i roten..ajaj. Jag är fortfarande öm i tanden men smärtan är borta och det är det viktigaste. Dock är min halsmandel väldigt svullen och öm. Vet inte om det beror på min förkylning eller om det är sviter från tanden. Så den här veckan är jag inte pigg, har haft feber och mest legat i sängen sen i tisdags.

Inga kommentarer: