Annons

tisdag 2 juni 2009

Brons och brunt

Gjorde en sminkning i dag med guld, brons och brunt. De är fantastiska färger till blå ögon, de får verkligen ögonen att lysa och verkligen komma fram. Tyvärr är det så himla svårt att fota så att de rätta färgerna kommer fram men jag lägger ut ett par bilder ändå.


På ögonen har jag lagt ögonskuggan Bronze från Make up store, sen en mörkbrun matt skugga från Viva la Diva och i ögonvrån och under ögat en guldig skugga från NYX. På fransarna har jag Lash expansion från Maybelline. På läpparna har jag ett gloss från Make up store i färgen Wizz.






Orkar inte rabbla upp vad jag har för underlag mm i ansiktet, men vill i allafall nämna att jag idag upptäckte att det blir kanonbra att blanda ut mineralfoundation med ansiktskrämen, så det blir en flytande foundation. Resultatet blir mer täckande och det ger mer lyster tycker jag.



Kunde inte låta bli att göra en beställning hos Everyday minerals i dag. Det blev ett kit med en ögonskuggsborste, foundation, concealer, ett lystergivande rouge, en brunlila ögonskugga och ett läppstift i nån aprikos färg. Ska ta och fota allt när det väl har kommit.

Inga kommentarer: