Annons

lördag 6 juni 2009

Såhär dagen efter...

...jag är inte bakis dock. I går fyllde jag och mamma år. De senaste åren har vi kunnat vara ute och fikat och det har varit soligt och varmt. Men i går var det allt annat än varmt, det var ett mycket lustigt väder. Det snöade, det slutade snöa, solen sken, det snöade, det slutade snöa...så höll det på hela dan. Så det blev fika innomhus på vårat favoritfik i stan. Senare åkte vi ner till min mamma och fixade fika för några gäster som skulle komma. Vid halv nio på kvällen åkte vi upp på stan igen och gick ut och åt buffé på en kanonrestaurang. Väl när mamma hade åkt hem och jag var hemma så avslutades dagen/kvällen med ett par glas rött med Robert och en film.

Fick många fina presenter igår, men ska visa två här. En sååå fin Monamimugg av mamma. Dricker just nu mitt morgonkaffe ur den och jag älskar den!

Min moster hade med sig en present av min mormor, bla en gammal glaskatt som stod hemma hos mormor och morfar på deras barskåp. Minns den så väl :-) Fin är den också och väger fläsk.


Hade en mycket trevlig dag igår :-)

Idag ska jag cykla ner till mamma och hjälpa henne på gården, det är en del som måste fixas där innan sommaren kommer igång på riktigt. Så ska hon bjuda på renskav och mos...mums!!!



1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på föllsedan en dag i efterskott! *lite efter* <3

Låter som du och din mamma hade en fin födelsedag! Och presenterna är makalöst fina! *kram på dig*