Annons

torsdag 11 juni 2009

Everyday minerals!

Igår kom mitt paket från Everyday minerals. Här är de produkter som jag beställde.

Först min foundation. Den ljusaste foundation som de har. Tog i semimatt, vilket innbär att det är lite skimmer i den. Färgen är fair neutral.

Sen är det en concealer rätt och slätt i nyasen Intensive fair.

Detta är min favorit som verkar helt underbar. Det är en relativt färglös blush som heter Wet sand och är så skimrig och fin. Som jag har letat efter en sån här produkt. Den läggs på kindbenen, under ögonbrynen, näsryggen, eller där du vill ha lite skimmer. Fantastisk tycker jag!

Ögonskuggan är en lilabrun skugga med massa skimmer i som du kan se på bilden. Riktigt fin är den, men hade önskat mer lila färg i den. Färgen heter Laptop.


Sen tog jag ett läppstift faktiskt, det är mitt första mineralläppstift. Färgen heter Siesta och som du ser är den oranga/teracotta. På är den inte alls så mörk utan mer persikofärgad/lite orange. Färgen är ganska matt så ett gloss ovanpå är att föredra om man önskar mer glans. Lite besviken blev jag först men efter en stund så smälte färgen in på mina läppar och blev riktigt fin faktiskt och passar mina färger väldigt bra. Dessutom är den så härlig på, som ett läppbalsam faktiskt. Så denna kommer jag använda upp, helt klart.



Sist men inte minst var det en borste med, en mindre rundare borste som kommer bli perfekt att lägga higlightern Wet sand och sudda ögonskuggor vid sotningar. Mjuk och härlig är den också. Everyday minerals har världens bästa borstar.



Inga kommentarer: