Annons

måndag 13 april 2009

Läppstift, läppglans och nagellack.

Ska visa er mina favoriter gällande läppstift och läppglans...och ett nagellack som är min favorit just nu.


Dessa läppstift är från IsaDora. Läppstiftet som är längst fram på bilden är i färgen Pearly Oyster och är rosabrunt med härlig lyster. Denna färg har jag köpt flera gånger, jag återkommer alltid till den. Den är så fin!


Det ljusrosa är i färgen Sparkling Champagne och är ett väldigt ljust läppstift som passar kanonbra till sotade ögon eller om du bara vill vara lite mer naturlig i sminkningen.





Mina favorit gloss är från Make up store. De är underbara i konsistensen, inte för klibbiga, ger fin lyster och sitter bra. Dessa är doft och smakfria, vilket jag uppskattar. Finns inget värre än parfym i läppstift/gloss.


Det röda på bilden fick jag av en vän i julklapp och är i färgen Wizz. Fint röd med glitter.

Glosset längst fram är väl använt och är i färgen Zoom. Ett aprikosrosa gloss, som är jättefint på. En lagom ljus färg som jag använder mycket på sommaren. Passar utmärkt till mer sminkade ögon.


Dessa 2 gloss fick jag i julklapp av mina snälla svägerskor. De är från Make Up Store. Det ljusrosa Är i färgen Princess och är riktigt tuggummirosa och så sött på. Det röda är i färgen Oui och jag tycker det blir mer cericerosa på, beror kanske på hur mycket man har på läpparna.





Detta gloss köpte jag på rea, bara 20 kr. Det är Maybelline och är i färgen Vanilla Cream 801. Det är väldigt ljust och ger knappt nån färg alls. Känns rätt behaglig och smakar ganska sött av vanilj, lite parfymig.




Slutligen mitt favorit nagellack just nu. Från Depend nr 69. Ett metallic lila lack som är grymt snyggt!


Inga kommentarer: