Annons

fredag 10 april 2009

Underbara vår!

Underbara vår! Fast lite svårt har jag att tro på dom orden just för till fället. Vädret är allt annat än roligt här uppe i lappland. idag är det bättre än i går i allafall då det snöade och blåste. Idag ligger väl tempen på noll och det är mulet. Vi här uppe har ju aldrig den där våren som är i söder, våren här kallas vårvinter. En tjej skrev till mig på ett forum på nätet att snö hör inte våren till...jo, det gör den i allra högsta grad. Här är det vår då solen skiner och värmer, snön droppar och vattnet rinner efter gatorna. De flesta åker upp till fjällen eller sina stugor, pimplar, åker skoter, skidor. Dock gör ju inte jag det men våren här uppe är ändå speciell och fantastisk. Bara det att man kan åka slalom ända till midsommar i fjällen är ju rätt så fantastiskt. Snön ligger ju kvar in i maj, dock i mindre skala med nån liten hög här och var. Ofast slå slår träden ut i början på juni om vi har tur. Nåja, hur som haver så har jag gjort massor av våriga och somriga halsband i sterling silver. Visar upp några av dom här.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh de är underbart vackra! <3

Var säljer du dem nu förresten? Vixpix känner sig lite som en spekulant på det gröna. :o)

*kramar*

Pale Queen sa...

Tack snälla :-) Förutom privat så säljer jag dom på www.kirunalotta.etsy.com