Annons

onsdag 28 oktober 2009

Dags igen...

Tandläkaren idag, igen. Känns som jag bor där snart. Är så less på att gå dit. Om inte annat för ekonomin för jag blir mest förbannad när jag tänker på hur förbannat dyrt det är. Det är så orimligt att det inte ens går att ta på! Jag behöver en tand längre bak i käken för att kunna tugga normalt, får jag bidrag för det? Nä, det får jag inte. Hade jag behövt en ny tand längre fram hade jag fått väldigt mycket i bidrag. Varför? De tycker det är viktigare med det estetiska, att skönheten kommer före. Att man sen inte kan tugga ordentligt är inte så jäkla noga. *skakar på huvudet* Jag har liksom inget val. Jag måste sätta in en ny tand, jag måste ju kunna tugga normalt för resten av mitt liv. Eller så gör jag som min bror tycker, limmar dit en tand själv. Billigt om inte annat ;-)

2 kommentarer:

Morgana sa...

Men du, det där är ju helt bak-och-framvänt!!!

När det gäller annat, så kan man ju få op betald, för att ens kropp skall fungera normalt och för att man inte skall lida rent fysiskt (som ryggvärk vid för tung byst t ex).
Fattar inte att man inte kan få bidrag när det gäller en sådan basal sak som att kunna tugga ordentligt?! Det är ju liksom ingen skönhetsoperation direkt...
Helknasigt, det är vad det är!

Pale Queen sa...

Ja, det är helt sjukt! Till och med min tandläkare tycker det är galet.