Annons

fredag 30 oktober 2009

Silver

Kanske ska nämna att jag gör alla krokar och ringar själv, böjer, hamrar. :-D
Vissa smycken har jag oxiderat. Det gör jag genom att lägga silvret med ett varmt kokt ägg i en glasburk med lock. Låter det ligga där till det blir svart. Putsar sedan upp smycket med stålull och trasa. Tadaaa. Vill man sen inte ha det oxiderat så är det bara att putsa upp det så blir det silvervitt igen. Har ett kanontips på silverputs. Ta en aluminium kastrull, eller en kastrull med aluminium folie i botten. Häll på lite vatten, en tesked salt och en tesked bikarbonat. Koka upp. Lägg i smyckena och låt dra till det blir så vitt du vill. Skölj sedan av och torka. Kanon! Kommer dessutom åt i alla vrår och hål. Billigt är det också.

Halsband i sterling silver, ca 76,5cm långt med en underbar småfacetterad vit glaspärla, en grå swarovskikristall, vit sötvattenspärla och balisilver.
280kr



Örhängen i sterlingsilver, krokarna har jag format och hamrat, sedan oxiderat.
Stora fina grå sötvattenspärlor, balisilver, kedjor. Ca 5,5 cm långa.
200kr



Örhängen i sterlingsilver, krokar jag böjt, hamrat och oxiderat. Stora röda facetterade glaspärlor. Ca 6,5cm långa
210kr



Örhängen i sterling silver, krokarna har jag böjt och hamrat. Långa vita sötvattenspärlor med röda swarovskikristaller. Ca 5,5 cm långa.
210kr



Örhängen i sterliong silver, krokarna har jag böjt, hamrat och oxiderat. Svarta småfacetterade glaspärlor. Ca 4cm långa.
180kr



Vill du beställa något smycke så maila mig på lotta_la@hotmail.com
berätta vilket smycke du vill ha och betala sedan in summan på mitt bankkonto (kontonr för du när du mailat mig.) Jag bjuder på frakten så det enda du betalar för är smycket.

Inga kommentarer: