Annons

lördag 10 oktober 2009

Det var bättre förr

I går var det kalas för en stor liten 9 åring och möte med en alldeles ny bekantskap för mig, min väns 3 månaders dotter. En liten söt skit som är så skör så man vågar knappt andas i hennes närhet. Jag höll henne, vi såg på varandra, jag pratade med henne och hon svarade mig, på sitt alldeles egna språk. Tittade på mig och höll med allt jag sa...tror jag. Ett bra första möte tycker jag ;-) Tror vi conectade på vårat alldeles egna sätt :-D

På vägen hem från kalaset åkte vi bil och vid ett tillfälle, minns inte vad vi sa men jag och M utbrast att det var bättre förr...vi tittade på varandra och sa samtidigt: Nä, det är inte ens roligt! Vi insåg då plötsligt att har vi kommit upp i den åldern då vi på riktigt börjat använda den frasen, det är fan inte ens roligt...men kanske sant.

Inga kommentarer: