Annons

lördag 19 september 2009

Dirty Dancing

Hoppas ni hade en fin fredag i går. Själv, förutom att träna, baka och tvätta så var jag ju tvungen att se filmen Dirty Dancing som gick på tv i går. Jag har ingen aning om hur många gånger jag har sett den filmen. Jag minns när jag var på bio och såg den, måste ha varit 13-14 år eller nåt sånt. Filmen var sedan ett hett samtalsämne i flera veckor. Jag spelade in den på VHS och tittade på den om och om igen hemma. Det är den film som jag utan tvekan har sett flest gånger. Det är en klassiker som jag älskar än. Det roliga, som gör den ännu bättre på nåt vis är att den var dömd att misslyckas, floppa. Ingen trodde på den och den blev en film som nog är en av de mest sedda. Musiken i filmen är ju också helt underbar. Säg den som inte var förälskad i Patrick Swayze ;-)Den filmen har i allafall allt och det var inte sista gången jag såg den igår.



Inga kommentarer: