Annons

torsdag 3 september 2009

En blåsig dag

Spenderade förmiddagen med att städa här hemma. Alltid skönt när det är gjort. Synd bara att den städade känslan bara håller i sig typ ett dygn, varför är det så? Kan det bero på alla våra miljoner saker? Prylar som tar över vår lilla lägenhet? Ganska troligt ;-)

Kom just hem från favoritfiket efter att ha träffat min vän Angelica som jag inte träffat sen i början på juni. Då hon spenderar somrarna i huset på Gotland. Det var en trevlig stund. Hon hade med sig sina två fina tjejor också. De bara växer och växer. Sa det till dom och kände mig direkt som en gammal släkting. Alla känner väl igen sig i det. Att nån mosters moster kom fram och nöp en i kinden och sa att man blivit så stor. Hur som haver, de var så fina och alldeles fräkniga efter en fin sommar :-)

Bestämde i allafall med Angelica att vi snart ska ha en trevlig kväll med mat och vin och kanske utgång. Jisses jag går ju aldrig ut numera. Sist jag var på krogen i den här stan var på nyårsafton. Så nu är jag faktiskt lite sugen för en gångs skull.

Nä, nu måste jag fixa mitt potatismos...hungrig.

Inga kommentarer: