Annons

tisdag 28 juli 2009

Jag kämpar mot det blonda

Mitt hår...jag kämpar för att bli blond. Det går framåt men nja...just nu är det väl mest gult...eller en blandning av gult, blont, rött. Alla dessa i olika nyanser ;-) Vet inte om det är fruktansvärt fult eller om det är lite guldblont? Det är dessutom mörkare i topparna och underhåret. Har bara gjort en massa slingor...massor av gånger. Nu måste nog håret få vila ett par veckor innan nästa omgång med slingor. Fast håret känns faktiskt inte så slitet, det är mest i topparna där jag har permanent kvar. Hämtade ut ett paket idag med lite hårprodukter som jag har använt idag och håret känns som silke, underbara grejer. Ska visa vad det är för grejer men först ska ni få se en bild på mitt hår och den nakna osminkade sanningen ;-)

Vågar jag gå ut bland folk så här?




Beställde ett reskit med Lórel absolute repair shampo och inpackning+ett hårspray från Tec. Provade inpackningen idag och håret blev verkligen så underbart mjukt och följsamt. Det är en inpackning för skadat och torrt hår.
Sen är det ett hårserum från samma serie som reparerar skadat hår och WOW, underbar!! Håret blir verkligen som silke och doftar så gott.


Jo, förresten så var det en intensivtoning från Goldwell också, en som ska ta bort gula skiftningar i håret, men jag antar att jag är alldeles för gul och inte tillräckligt ljus för att den ska ge bästa resultat än.

1 kommentar:

Morgana sa...

Hihi klart du vågar :-)
Jag blir alltid gul/rödaktig när jag bleker ner mitt hår.
Dels för att jag ofta har röd färg i håret, men också för att jag har röda pigment i mig själv.
När jag vill vara snäll mot mig själv så kallar jag det för smultronblond ;-)
...fast just nu är jag svarthårig... och överväger att raka av mig allt! :-)