Annons

onsdag 8 juli 2009

Vackra blomma

Idag pallrade jag mig till gymmet trots att det kändes tungt men väl där kändes det bra och roligt. På vägen hem så köpte jag en fin orkidé på ica för bara 69 kr. De är så himla vackra, men svåra att sköta. Lyckas aldrig få dom att blomma igen. Den här gången ska jag försöka ta hand om den bättre :-)




Såg Michael jacksons minnesstund igår...och jag grät. Det var så gripande, speciellt när hans dotter sa några ord på slutet. Vet inte varför jag blir så ledsen för hans skull, hans familjs skull. Det är så sorgligt att han fick utstå så mycket när han levde. Som hans bror sa i ett tal "Hur mycket kan en människa klara av?" Jag tror i allafall att han ler i sin himmel :-)

3 kommentarer:

Morgana sa...

Jag har fått ett antal orkidéer genom åren, men de har bara blivit pannkaka.
Sen fick jag en som tack för att jag kattvaktat. När blommorna hade ramlat så så tänkte jag att, "äsch, den får stå där den står" och så har jag pytsat i lite vatten nån gång i månaden.
Men vet du - den blommar om varje år!?!
Helt mysko haha:-)

Pale Queen sa...

Åhh, du har bara hällt i vatten där de står, som vanliga blommor? Inte doppat de i vattenbad som man ska? Min mormor lyckades alltd få sina att blomma också. Jag ska kämpa! :-)

Morgana sa...

Nä, vattenbad har jag varken minne eller lust för. Jag vattnar den kanske en gång i månaden/var 14:e dag och den blommar ca 2 ggr per år :-)
Måste vara någon extremsort hahaha