Annons

fredag 17 juli 2009

Skrotmage!

Min mage är skrot. Japp, igår började jag få mina "gall"kramper. Jag kallar det för det trots att min galla är bortopererad, men jag kan få hiskeligt ont om jag ätit för fet mat. Det är rätt lindrigt denna gången. Det krampar emellanåt och många besök på toa. Är inte sängliggande eller illamående men det gör ont när det väl krampar. Måste ha varit vårt besök på thairestaurangen i onsdags i kombination med ett par öl i bastun och sen popcorn...dessutom var jag för mätt, och när jag blir så där jättemätt kan det vara fara på färde. Hade hoppats på att det skulle gått över till i dag men icke. Tur att det inte krampar hela tiden i allafall. Ska ner till min mamma i helg, får se vilken dag jag är redo för det. I morgon kanske.

5 kommentarer:

Linda H - Hair & make-up artist sa...

jamen självklart ska du komma och hälsa på nästa gång du är i närheten =)

Linda H - Hair & make-up artist sa...

Oj.. såg att det där var min "mobilblogg" som jag glömt ta bort.. =S Det var iallafall jag som kommenterade innan =)

Morgana sa...

Krya på dig i magen, vännen!!!

Kram
/Morgana

Anna-Lena sa...

Hej!
Hittade hit via Morganas blogg.
Tänkte bara tala om att det kan vara gallgången du har problem med.
Jag har opererat bort gallan och sen fick jag problem emd gallgången.
Det känns på samma sätt smärtan.
Man kan göra det bättre om det är gallgången din.
Dom lägger in ett slags rör på sjukhuset som får sitta i ett par månader,
sen kan dom bränna upp gallgångens mynning och då kan man bli helt bra sen.

Pale Queen sa...

Tack Anna-Lena för din kommentar. Ja, visst kan det ju vara så. Ganska troligt. Vet ju att jag inte tål för mycket fet mat eller för mycket mat överhuvudtaget. Roligt är det dock inte.