Annons

torsdag 8 april 2010

Pale Queen tipsar: Olivolja

Måste slå ett slag för denna fantastiska olja, som är så bra för alla möjliga grejer. Invärtes och utvärtes. Jag använder det på kroppen efter dusch, i peeling med kaffesump, i ansiktet och i håret. Är ju mycket hårsnack just nu så jag vill tipsa om olivolja i håret. Oljan är en fantastisk inpackning för torrt och sprött hår. Håret blir mjukt, återfuktat och glansigt. Kan även användas som vårdande leave in och glansdroppar. Då gäller det att ta väldigt liiiite olja som du ser stryker på håret. Annars blir det lätt fett. Samtidigt som det vårdar ger det en fin glans.

Hårinpackning då, jo jag brukar kleta in olivolja i håret dagen innan jag ska tvätta det. Behöver inte vara så mycket så det dryper. Massera gärna in det i hårbotten också. Kanon om man har torr hårbotten. Sen går jag med toffs eller fläta till jag tvättar det. Börjar med att massera in schampo i torrt hår. Sköljer sedan ur och schamponerar in det igen. Då blir det rent. Håret blir fantastiskt mjukt och glansigt. Fantastiskt!


(bild från google)

Inga kommentarer: