Annons

tisdag 6 april 2010

Stackars

Stackars mitt hår och stackars mig. Mitt hår går bara av...mer och mer känns det som. I längderna har det gått av en hel del och även i luggen lite...och lite överallt. Jag har smått panik faktiskt. Snart ser ni mig i stubbat hår :-( Nä, så illa hoppas jag inte att det blir men jag är livrädd att mer ska gå av. Jag har inte blekt mina längder på säkert 4 månader och det är nu det börjat gå av, why? Ja, det är ju bara hår och givetvis finns det värre saker i livet men roligt är det inte. Jag kan leva med det hår som gått av men jag är så rädd att mer hår ska gå av. Nu försöker jag preparera håret med alla möjliga behandlingar. Mata håret med massa protein så håret blir starkt igen. Har idag varit tvungen att beställa en tydligen mycket bra och effektiv produkt för mycket skadat och skört hår. Som ska bygga upp styrkan i det igen. Svindyr men jag är desperat.


Det är 6 st små förpackningar, 2 förpackningar ska i håret en gång i veckan (3 veckors kur)och ska göra under för riktigt slitet hår. En mirakelkur enligt många. Hjälper det så är det värt varenda krona.

Har frisörtid på torsdag och ska höra med frisören vad som kan göras. Jag som precis börjat få långt hår igen, vill ju inte klippa för mycket och inte för mycket uppklippt heller men kanske blir det nödvändigt :-( Har iallafall så gott som bestämt mig för att klippa lugg igen. Jag hade det förut i flera år och trivdes jättebra i det och jag passar bra i det.



Nåt sånt här kanske fast givetvis kortare i längderna. Luggen är skitsnygg på dessa 2.




Snälla, snälla hår, gå inte av mer...pliiiiis!

Inga kommentarer: