Annons

torsdag 13 maj 2010

Pale Queen tipsar: packa in håret

Har du som jag slitet och torrt hår? Då har jag ett bra tips. Mitt hår går fortfarande av, små bitar oftast ca 2cm går av titt som tätt. Verkligen inte roligt men jag försöker göra allt för att mata håret med fukt och proteiner. För det är det ett skadat hår behöver. Glöm inpackningarna från Ica, köp ett bra från frisören. Jag använder Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor Treatment for Damaged Hair




En grymt bra inpackning som vunnit priset för bästa hårinpackning 9 år i rad. Kostar lite mer men det är det värt. Jag lovar.
Nu till mitt tips. Förutom att använda den som vanlig inpackning så kan man ta och ha det som en leave in. Antingen i tvättat fuktigt hår eller i torrt. Ta bara en liiiiten mängd och ha i håret. Ha i det tills du tvättar det nästa gång. Då får det ligga där och göra gott för håret. Joicos inpackning innhåller mycket protein vilket är kanon för att bygga upp ett trasigt hår.

Inga kommentarer: