Annons

söndag 6 mars 2011

Finalen

Nu är det bara finalen kvar i melodifestivalen. Så vad tycker jag då? I år är det ingen låt som jag Går upp i brygga för, ingen jag känner att den ska vinna. Men det finns några riktigt bra låtar. Sen får man skilja på vad man tycker är bra och vad som funkar ute i europa. Det är två skilda saker.

Swinglfy-me and my drum

En låt som jag tycker är riktigt bra, bra pump i den och bra refräng. En låt som jag inte riktigt vet hur den hade gått ute i europa. Tror dock att den skulle försvinna lite.

Danny-In the club

En låt som mycket väl kan vinna på lördag. En snygg kille, snyggt nummer och en bra låt. Det här skulle funka i europa.

Brolle-7 days and 7 nights

Jag har lyssnat en del på den här låten och den blir bara bättre och bättre. Vet inte vad jag tycker om Brolle, han är väldigt mycket och jag vet inte om jag gillar det eller inte. Jag älskar hans tennarmband i allafall. En låt som inte vinner i Sverige- Europa, nja...kanske hade den gått bra, svårt att säga.

Sanna Nielsen-I´m in love

Nä, det här är så dåligt så klockorna stannar. Intetsägande och ben there done that. Funkar inte i europa.

The Moniker-Oh my god!

En skön låt med Beatleskänsla. Inte en låt som jag har som stor favorit men den är härlig, glad och trallvänlig. I europa kan den funka. Den sticker ut lite. Men det kan också gå helt åt skogen.

The playtones-The king

Kan inte säga så mycket om detta. Har knappt lyssnat på denna, just därför att den är dålig. Inte alls min smak.

Sara Varga-Spring för livet

Jag kan förstå om man gillar det här men för min del så är det tråkigt. Skulle aldrig funka i ESC.

Eric Saade-popular


Jag tycker det här är bra. Det är väl inget jag gillar annars men i dessa sammanhang så är det det här som gäller. Den här kommer vinna(eller Danny) och jag hoppas verkligen den här vinner då har vi en mycket god chans i Tyskland. Saade är söt som socker och blev omåttligt populär bland alla länder när han lämnade rösterna för Sverige förra året. Skicka Saade och vi kan vinna!

Linda Bengtzing-E det fel på mig


Jag gillar ju det här men, ett stort men. det funkar inte. Behöver inte säga mer.

Nicke Borg- Leaving home

Fattar inte-hur kunde denna gå till final???

Inga kommentarer: